Van 2022 tot en met 2024 is Ekopak een van de officiële ‘co-title’ shirtsponsors van wielerteam Deceuninck – Quick-Step. Het van oorsprong Belgische wielerteam is beter bekend als ‘The Wolfpack’ en telt in zijn rangen succesvolle toprenners zoals Julian Alaphilippe, Remco Evenepoel, Kasper Asgreen, Mark Cavendish, Fabio Jakobsen, Michael Mørkøv en Zdenek Stybar.

Deceuninck – Quick-Step slaat de handen in elkaar met Ekopak omdat ze allebei voor een duurzame toekomst gaan. Ze willen winnen met water.

Water is kostbaar en cruciaal. Het is de drijvende kracht achter de hele natuur, in het dagelijkse leven en ook in de sport. Wielrenners kunnen niet presteren zonder waterbevoorrading.

#ItStartsWithUs

Ekopak kan op elk moment water leveren aan bedrijven voor productiefaciliteiten, maar ook drinkwater voor privédoeleinden, waardoor we een perfecte partner zijn voor de Wolfpack en zijn #ItStartsWithUs duurzaamheidscampagne.

Patrick Lefevere, CEO van Deceuninck – Quick-Step, is zeer lovend over de samenwerking met Ekopak: “Ons team heeft veel gemeen met Ekopak, vooral onze ItStartsWithUs-campagne sluit perfect aan bij hun engagement voor duurzaamheid. We willen allebei internationaal groeien en het leidende voorbeeld zijn.”

Winnen met water

Nog volgens Patrick Lefevere: “Zonder water kunnen de renners niet winnen: het is een essentieel product dat we voortdurend gebruiken. Kwaliteit door het gebruik van recyclingtechnologieën is de toekomst en we zijn blij dat we ook samen de volgende stap in die richting kunnen zetten.”

Pieter Loose, CEO van Ekopak: “Net als wielrenners kunnen bedrijven niet presteren zonder water. Constante toegang tot water is in veel industrieën van cruciaal belang. Wat The Wolfpack en Ekopak bindt, is onze heldere manier van werken: duurzaam, internationaal en prestatiegericht. Het ultieme doel van onze organisaties? Op een duurzame manier winnen en nog eens winnen.”